Marianne Ny. Rekord i att inte förstå.

Det finns en person i Sverige som inte förstår en situation. Hon heter Marianne Ny. Hon menar att det är en viktig princip för rättsväsendet att behandla alla lika. Därför skall inte Assange då ha hört i England.
Tydligen menar Ny att det tillhör det vanliga vid förundersökningar att man hotas att utlämnas till ett land som har dödsstraff. Alla inser att Assange kan utlämnas till USA för dokumentstöld och där riskera att spärras in i evighet under vidriga förhållanden. Chelsea Manning har försökt ta livet av sig, förnedrad som hon är av vakterna. Dömd som hon är till ett orimligt långt straff för att ha avslöjat brott begångna av amerikansk militär, som ALDRIG annars avslöjats.
Men Marianne Ny förstår inte. Hon för ett resonemang om likhet inför lagen, och anser att det är NORMALT för en förundersökning om en sprucken kondom att man hotas utelämnas till rättsrötans hemland: USA.
Jag anser att man borde utreda om Marianne Ny alls är lämplig för sin tjänst. Skandal! Jag har i min bekantskapskrets genom åren mött mången kortsynt människa. Jag har mött dem som inte förstår något mer än bokstäver. Men en sådan som Marianne Ny skulle jag aldrig släppa nära mig. En rent livsfarlig varelse att komma fysiskt nära. Ty hon begriper inte!  Ja jag säger att hon ingenting förstår och att jag inte skulle vilja stå intill henne på en refug eller på en trottoar med tanke på att hon kunde missuppfatta eventuella risker i trafiken med avseende på lagar och regler och vad som nu råkade hända på gatan. Jag skulle vara livrädd att möta henne. OM DET KOM EN HÄST I SKEN mot mig, SÅ SKULLE HON FÖRMODLIGEN PLOCKA FRAM EN TRAVGUIDE.

Kommentarer

Populära inlägg